Besar Likmeta, über die Manipulationen beim „Vetting“ ohne Kriterien und Tranparenz

Wenn Dumm und korrupt die Weisungs gebundene Deutsche Justiz übernimmt, sollte man sich nicht wundern. Allein die Deutsche Justiz ist ein Langzeit Skandal, und die korrupten Idioten wollen im Ausland Justiz aufbauen, setzen aber nur Schwuchtel und inkompetende Spinner ein, in der Klientel Politik. Deutschland hat eine Weisungs gebundene Justiz, wo Klientel Politik der Dümmsten Parteigänger in höchste Richter Stellungen vor allem von Rot-Grün betrieben wird.

Die peinliche Deutsche Botschafterin, muss wieder herumlügen, um die kriminellen Machenschaften der Georg Soros Justiz Verbrecher Banden der IRZ-Stiftung zu tarnen, davon abzulenken. Deutschland mit seiner Weisungsgebunden Justiz ist sowieso selbst ein Mafiöser Staat, wo es keine Handhabe gibt, einen der vielen Dumm Politiker zur Rechenschaft zu ziehen und das Justiz Ministerin, arbeitet mit kriminellen facebook, Twitter accounts, wie das Auswärtige Amt und wo Dumm Grün und Rot in der Justiz etwas zu Sagen haben wie in Berlin. Spionage Software gegen die Bürger, krimineller geht es nicht mehr. Im Vergleich Österreich, wo es sowas nicht gibt. Dafür stahlen die Banden mit eigenen Parteibuch Consults und Schmiergeld auch noch Milliarden für Website Optimierer, IT Consults, obwohl das nicht der gesetzliche Auftrag ist.

Die selben korrupten EU Deppen und aus Berlin, duldeten erneut den Stimmen Kauf, auch das man mit Mehrfach ID Karten oft wählen konnte, und die Mafiösen Auszählungen, obwohl Videos vorlagen. Alles viel früher bekannt, vor durch den gekauften Profi Kriminellen Knut Fleckenstein und Kollegan der EU Verbrecher.

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Peinlichkeiten der facebook, twitter Bildung der Botschaft und „Selfie“ Show der Botschafterin: Susanne Schütz

Besar Likmeta, ist einer der wenigen seriösen Journalisten, welche über Albanien berichten und wurde vor Jahren auch schon bedroht, als es um die Folter und Mord Lager der UCK-KLA Terroristen und Verbrecher Kartelle in Nord Albanien ging.

Ein Skandal war schon diese Bestätigung, wo man anhören musste, das Niemand in Albanien Steuern zahlt, womit Donika Prela ihr Vermögen erklärte und die Vetting Kommission hat Etliche vorbestrafte kriminelle Ehemänner.

Die Georg Soros Mafia, der IRZ-Stiftung, bestätigt die inkompetende Mafia Staatsanwältin: Donika Prela

Die IRZ-Stiftung, Abteilung VI, des Deutschen Justiz Ministeriums, der Hirnlosen Inkompetenz und Peinlichkeit, inklusive „facebook“ Idioten Clubs. Ein Mafiöser „CAMORRA“ identischer Club, für die Dümmsten die man finden konnte, was mit Katharina Barley, Heiko Maas schon Abgründe aufzeigte. Haupt Programm ist Weltweit: Dumme umgeben sich mit Dummen, und stehlen gemeinsam jedes Jahr hohe Millionen Summen, wo lokale Partner mit gefälschten Richter Ausbildungen, Strohdumm (functional illerate) gerne mitmachen, weil es etwas zum Essen gibt. Die menschliche Müll Halde von Georg Soros, NGO Gestalten des Hirnlosen Nichts was man beschäftigt, spricht schon lange für sich. Schwuchtel Frank Hupfeld, leitet das Imperium der Geldvernichtung, inklusive einem Kindergarten in Moldawien, wo ja wohl Nichts mehr zusammen passt, bei soviel peinlicher Dummheit im Georg Soros Stile, uns seines Schwuchtel Sohnes:  Kindergarten Projekte, vor allem der Britten, oder in Deutschland der Schwuchtel Abteilung von Rot-Grüne, sind Pädophilen Tarn NGOs, in Tradition. Und dann gibt es noch Dr. Stefan Pürner, für Südosteuropa I, der das Desaster überall verwaltet und möglichst viel Geld stehlen soll.

Agnes Bernhard Gent Ibrahimi

Dumme ohne jede Erfahrung: IRZ-Stiftung und Leiterin: Agnes Bernhard, Schwuchtel ohne Richter Erfahrung: Gent Ibrahim mit gefakten Diplom

 

Und dann kam diese dumme und korrupte SPD Frau, als Justizministerin,des Hirnlosen Nichts

The Vetting Has Chosen the Path of Least Resistance

Das Verfassungsgericht wurde beerdigt

dje në 11:22

The Vetting Has Chosen the Path of Least Resistance
In an opinion piece, BIRN journalist Besar Likmeta recently expressed his disappointment with the decision of the Special Appeals Chamber (KPA) to overturn the verdict of the Independent Qualification Commission (KPK) and dismiss High Prosecutorial Council (KLP) member Antoneta Sevdari.Likmeta argues that the KPA’s decision was based on the fact that Sevdari’s husband had failed to provide records of the taxes paid in Greece and Saudi Arabia as immigrant worker a decade ago. Albanian immigrant workers were often forced to work in illegality, so the absence of records is no surprise. Furthermore, Likmeta argues that Sevdari’s efforts as prosecutor have greatly benefited the Albanian state, for example in her case against Kastriot Ismailaj, who had defrauded the public energy company OShEE.In other words, the verdict of the KPA is disproportional: the few taxes missed by the Albanian state do not compare to the professionalism and quality of Sevdari as a public prosecutor. And this disproportional verdict, in turn, threatens the credibility of the judiciary, as Likmeta suggests.The problem lies of course not in the single judgment of the KPA in Sevdari’s case; it is embedded in the core of the vetting process, and is the result of a legislative process driven by EU bureaucrats and a government aiming to impress, rather than an actual consideration of the problems of the rule of law and fair justice. Because neither are encoded in laws or regulations, they are the result of behavior.The vetting of the judiciary is based on three pillars: the first is an evaluation of assets, based on data provided by the High Inspectorate of the Declaration and Audit of Assets and Conflict of Interest (ILDKPKI); the second is a security evaluation provided by the National Security Agency (DSIK); the third is a review of the assessee’s professionalism by the vetting institutions.It requires no deep understanding of human nature to predict that in nearly all cases the asset evaluation would prove to be decisive. Not too many magistrates are actual security risks, and actually evaluating someone’s professional conduct requires a long process of reviewing dossiers and interviewing the assessee in depth about their beliefs and convictions. Such a review is by necessity subjective and requires wisdom on the part of the judges, a wisdom that is moreover publicly recognized and trusted. Simply relying on “objective” numbers against which hardly any defense is possible, is therefore far easier – and easier to defend against politicians ready at every turn to slaughter the vetting institutions for whatever profit-driven motive drives them.Also the media, by endlessly assembling report cards based on asset declarations, have contributed in no small measure to the equation in public discourse of the vetting with scrutinizing asset declarations.

The result is that the KPK and KPA, the institutions that were expected to carefully “weigh” the merits and demerits of each assessee, have in fact turned into a bureaucratic apparatus that vets ILDKPKI reports and not people.

This is in part the result of an uninformed legislative process: the vetting law presumed a professionalism and balanced judgment of the vetting institutions that could simply not be guaranteed by the selection process, and the government moreover failed to create the conditions to foster such behavior. Moreover, the internal contradictions between the verdicts released by the KPK bear witness to a lack of training and poor administrative support, partially the result of the budget cuts imposed by the Socialist government and the time pressure imposed by the artificial deadlines for EU accession.

Taking the path of the least resistance is therefore the logical outcome of the legislative process that produced the vetting institutions, insufficient funding, and time pressure. In Sevdari’s case, this has resulted in a prioritization of “objective” numbers, no matter how irrelevant, over the bigger picture – that of establishing faith in an independent judiciary and the rule of law.

That such a faith will under no circumstance be the outcome of the justice reform now appears to have become a given. Because faith cannot be restored by laws, only by actions, and neither the government, the eurocrats, the opposition, nor even the vetting institutions themselves have been able to act in any way that would suggest such faith.

This is the future: The vetting will continue. Dozens of no doubt capable judges and prosecutors will be fired over financial technicalities, and the judiciary will be crippled for many years to come, as 50% of its functionaries will be gone by the end without sufficient replacements in sight. More magistrates will turn to the European Court of Human Rights to seek their rights, and Albanian citizens will see their cases delayed for years as backlogs continue to explode. The costs for the judiciary, once the EU has stopped funding the transition period, will be a burden on the government, which will then try to blame the judiciary for its inefficiency. The eurocrats who wrote the legislation and pocketed their checks “advising” through concessions such as EURALIUS will have revolved into the private sector, caring not a single bit about the mess they left behind.

And faith in an independent judiciary and rule of law? Let us collectively laugh in despair!

– Vincent W.J. van Gerven Oei

Noch ein Artikel von Besar Likmeta, über die Aktivitäten des ehemaligen Generalstaatsanwaltes Adriatik LLalla, der wie die Stellvertreterin Rovena Gashi nur dreiste Kriminelle sind und waren.

Llalla wurde vor einem Jahr vom Außenministerium als unwillkommen erklärt, mit der Motivation, in Korruption verwickelt zu sein. Neben Llalla ist die Form des Kreditgebers für Lobbying-Aktivitäten im Wert von mehr als 5.000 Dollar auch als New Jersey-Unternehmen mit dem Namen „Lita Brothers Construction“ aufgeführt – im Besitz der Familienangehörigen des Bürgermeisters von Kamza, Korab Lita .

vestigim8 Mar 2019

 

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